Вступ
Мета курсу – сприяти активному запровадженню психологічних знань в навчально-виховний процес сучасного вузу .
Основні завдання курсу:
дати слухачам ґрунтовні й систематичні знання з курсу «Психологія вищої школи»; сформувати практичні вміння і навики з основ психологічної науки, достатні для виконання професійних завдань та обов’язків, що передбачає глибоке вивчення наступних напрямків: психологія спілкування, психологія особистості, психологія розвитку; забезпечити оволодіння основами психологічних знань професійно-педагогічної діяльності, інноваційними технологіями організації пізнавальної діяльності студентів; сприяти розвитку психологічної компетентності.
Мета та завдання
У курсі перепідготовки навчальна дисципліна «Психологія вищої школи»- це одна з психологічних дисциплін, що передбачає систематизацію розширення та поглиблення знань викладачів, одержаних у ВНЗ під час вивчення предметів гуманітарного циклу, а саме: «Основи психології і педагогіки», «Вікова психологія», «Соціальна психологія» та «Соціологія».
У результаті вивчення навчальної дисципліни слухачі повинні знати:
- усі психологічні поняття і терміни, що вживаються у курсі «Психологія вищої школи»;
- методи науково-психологічного дослідження;
- види та рівні педагогічного спілкування;
- індивідуально-психологічні ознаки особистості;
- характеристику пізнавальних процесів особистості;
- особливості емоційно-вольової сфери особистості;
- класифікацію творчих методів у педагогічній діяльності;
- психологічні основи управління студентським та науковим колективом.
вміти:
- застосовувати знання сучасної психологічної науки (загальної, соціальної, вікової тощо), осмислюючи зміст прочитаного фахового тексту, висловлюючи власні думки, роблячи відповідні висновки;
- добирати діагностичний матеріал відповідно меті психологічного дослідження;
- використовувати експериментальні методи дослідження доцільно завданню наукової роботи;
- аналізувати фахову та професійну літературу, виходячи з сучасних психологічних підходів;
-моделювати психолого-педагогічні ситуації у навчально-виховному процесі;
-оволодіти технологією психологічного наукового дослідження, як одного з основних шляхів реалізації творчих завдань у вузі;
- користуватися психологічними джерелами та іншою допоміжною довідковою літературою.
Автори
кафедра політології, соціології та психології
Кривопішина Олена Анатоліївнакандидат психологічних наук, доцент