Дистанційне навчання Home
Дистанционное обучение в СумГУ: дисциплины » Психологія та педагогіка вищої школи(ФПКПІ)

Вступ

Мета курсу – сприяти активному запровадженню психологічних знань в навчально-виховний процес сучасного вузу .

  • дати слухачам ґрунтовні й систематичні знання з курсу «Психологія вищої школи»;
  • сформувати практичні вміння і навики з основ психологічної науки, достатні для виконання професійних завдань та обов’язків, що передбачає глибоке вивчення наступних напрямків: психологія спілкування, психологія особистості, психологія розвитку;
  • забезпечити оволодіння основами психологічних знань професійно-педагогічної діяльності, інноваційними технологіями організації пізнавальної діяльності студентів;
  • сприяти розвитку психологічної компетентності.
  • Мета та завдання

    У курсі перепідготовки навчальна дисципліна «Психологія вищої школи»- це одна з психологічних дисциплін, що передбачає систематизацію розширення та поглиблення знань викладачів, одержаних у ВНЗ під час вивчення предметів гуманітарного циклу, а саме: «Основи психології і педагогіки», «Вікова психологія», «Соціальна психологія» та «Соціологія».

    У результаті вивчення навчальної дисципліни слухачі повинні знати:

    - усі психологічні поняття і терміни, що вживаються у курсі «Психологія вищої школи»;

    - методи науково-психологічного дослідження;

    - види та рівні педагогічного спілкування;

    - індивідуально-психологічні ознаки особистості;

    - характеристику пізнавальних процесів особистості;

    - особливості емоційно-вольової сфери особистості;

    - класифікацію творчих методів у педагогічній діяльності;

    - психологічні основи управління студентським та науковим колективом.

    вміти:

    - застосовувати знання сучасної психологічної науки (загальної, соціальної, вікової тощо), осмислюючи зміст прочитаного фахового тексту, висловлюючи власні думки, роблячи відповідні висновки;

    - добирати діагностичний матеріал відповідно меті психологічного дослідження;

    - використовувати експериментальні методи дослідження доцільно завданню наукової роботи;

    - аналізувати фахову та професійну літературу, виходячи з сучасних психологічних підходів;

    -

    моделювати психолого-педагогічні ситуації у навчально-виховному процесі;

    -

    оволодіти технологією психологічного наукового дослідження, як одного з основних шляхів реалізації творчих завдань у вузі;

    - користуватися психологічними джерелами та іншою допоміжною довідковою літературою.

    Автори

    кафедра політології, соціології та психології

    Кривопішина Олена Анатоліївна
    кандидат психологічних наук, доцент


    Содержание дисциплины Тема 1
        Вступ до психології вищої школи
        Література
    Тема 2
        Психодіагностика у вищій школі
        Література
    Тема 3
        Психологія особистості та проблема формування творчої особистості у вищій школі
        Література
    Тема 4
        Індивідуально-психологічні, психофізіологічні властивості особистості. Психологічні ознаки студентського віку.
        Література
    Тема 5
        Пізнавальні процеси особистості та розвиток творчого мислення студентів
        Література
    Тема 6
        Емоційно-вольова та мотиваційно-потребнісна сфера особистості. Проблема професійного вигорання викладача вузу.
        Література
    Тема 7
        Психологічні основи спілкування. Педагогічне спілкування як творча діяльність.
        Література
    Тема 8
        Особистість і колектив. Типологія студентів і психологічні особливості формування студентського колективу
        Література
    Тема 9
        Педагогічна творчість. Аналіз професійної діяльності викладача вузу та проблема педагогічної майстерності
        Література
    Тема 10
        Управління у вищий школі. Психологічні основи управління науковим колективом
        Література