Дистанційне навчання Home
Дистанционное обучение в СумГУ: дисциплины » Психологічні засади інноваційної педагогічної діяльності (2012 ФПК)

Вступ

Мета курсу – сприяти активному запровадженню психологічних знань в навчально-виховний процес сучасного вузу .

Основні завдання курсу:

  • сформувати практичні вміння і навики з основ психологічної науки, достатні для виконання професійних завдань та обов’язків, що передбачає глибоке вивчення наступних напрямків: психологія спілкування, психологія особистості, психологія розвитку;
  • забезпечити оволодіння основами психологічних знань професійно-педагогічної діяльності, інноваційними технологіями організації пізнавальної діяльності студентів;
  • сприяти розвитку психологічної компетентності.
  • Мета та завдання

    У результаті вивчення навчальної дисципліни слухачі повинні знати:
    - методи науково-психологічного дослідження;
    - види та рівні педагогічного спілкування;
    - індивідуально-психологічні ознаки особистості;
    - характеристику пізнавальних процесів особистості;
    - особливості емоційно-вольової сфери особистості;
    - класифікацію творчих методів у педагогічній діяльності;
    - психологічні основи управління студентським та науковим колективом.

    вміти:
    - застосовувати знання сучасної психологічної науки (загальної, соціальної, вікової тощо), осмислюючи зміст прочитаного фахового тексту, висловлюючи власні думки, роблячи відповідні висновки;
    - добирати діагностичний матеріал відповідно меті психологічного дослідження;
    - використовувати експериментальні методи дослідження доцільно завданню наукової роботи;
    - аналізувати фахову та професійну літературу, виходячи з сучасних психологічних підходів;
    - моделювати психолого-педагогічні ситуації у навчально-виховному процесі;
    - оволодіти технологією психологічного наукового дослідження, як одного з основних шляхів реалізації творчих завдань у вузі;
    - користуватися психологічними джерелами та іншою допоміжною довідковою літературою.

    Автори

    Кривопішина Олена Анатоліївна, доктор психологічних наук, доцент кафедри політології, соціології та психології

    Содержание дисциплины Тема 1
        Вступ до психології вищої школи
        Література
    Тема 2
        Психодіагностика у вищій школі
        Література
    Тема 3
        Психологія особистості та проблема формування творчої особистості у вищій школі
        Література
    Тема 4
        Індивідуально-психологічні ознаки особистості. Психологічні ознаки студентського віку
        Література
    Тема 5
        Пізнавальні процеси особистості та розвиток творчого мислення студентів
        Література
    Тема 6
        Емоційно-вольова та мотиваційно-потребнісна сфера особистості. Проблема професійного вигорання викладача ВНЗ
        Література
    Тема 7
        Психологічні основи спілкування. Педагогічне спілкування як творча діяльність
        Література
    Тема 8
        Особистість і колектив. Типологія студентів і психо-логічні особливості формування студентського колективу
        Література
    Тема 9
        Педагогічна творчість. Аналіз професійної діяльності викладача в ВНЗ та проблема педагогічної майстерності
        Література
    Тема 10
        Управління у вищій школі. Психологічні основи управління науковим колективом
    Список літератури до вивчення курсу